Entisen ylipainoisen Liikunnanohjaaja/ravintovalmentajan mietteitä elämästä, liikkumisesta ja ravinnosta.

lauantai 29. huhtikuuta 2017

Viimeistelyviikko KE,TO JA PE: Tankkaus ja nesteidenpoisto

Heipsistäralllaa! Täällä taas ja ELOSSA. :D Viikko kisoista ja aletaan olemaan väsyn suhteen voiton puolella. Mulle tuli kisojen jälkeen suorastaan ähky koko touhuun ja tänne blogiinkaan ei ollut mitään sanottavaa, mutta nyt tosiaankin alkaa homma taas normalisoitumaan. :)

Kisarapsaa saatte vielä odottaa sillä ensiksi palataan ajassa hieman taaksepäin.. Mennään aikajärjestyksessä.. :P

Keskiviikkona alkoi siis tankkaus ja nesteidenpoisto. Suolan määrä tippui,vettä lisättiin. Ruokavalio muuttui hilarivoittoiseksi ja kuvioihin tuli mukaan myös erinäiset tuotteet mitkä edesauttavat nesteiden poislähtöä. Mun aamu alkoi tällä: Oi että sitä fiilistä, ku aivot hetkellisesti toimivat. <3

Siinä sitten tasaisin väiajoin työnnettiin koneeseen lisää hiilaria ja eri tabletteja,vitamiineja ja vettä.. Tämä on se prosessi missä meistä kisaajista tulee oravan näköisiä. Illuusio, joka loppuvaiheessa kestää tasan sen yhden päivän..Kuntoa voi ylläpitää pari päivää, jos on kahden päivän kisat,mutta tervettä se ei ole. Jos joku muuta väittää, puhuu paskaa!

Mä en ymmärrä miten ihmiset voivat sanoa tuota vaihetta ihanaksi,koska mulle se oli tosi raskasta aikaa, helvetillistä suorastaan. Mulla alkoi jo keskiviikkona olo huononemaan ja se oli oikeesti aivan paska. Mua oksetti ja ällötti.Aivotoiminta hiipui entisestään,lihakia pisteli ja kylmyys iski pahempana kuin koskaan. Nyt olen kokenut sen todellisen syväjää olotilan milloin kylmyys huokuu luista ulos ja mihin saunakaan ei tuo helpotusta. :/

 Jep eli lauseet "nauti nyt viimeistelyistä" voi mun kohdalla heitää roskikseen. Viimeistelyviikko oli yksi karseimmistä dieettikokemuksista IKINÄ. Kivempaa oli dieetata ja eihän sekään loppuvaihessa kivaa ollut....  Asiaa helpotti tieto että kohta tää loppuu.. :D

Torstaina aloitettiin värinlevitys,mikä oli kans aikasta mielenkiintoinen kokemus. Mulle värin levitti Veeran poikaystävä, joka on pro siinä.. Voitte varmaan kuvtella mikä fiilis on kun  seisot alasti olkkarissa jalat levällään ja "ei poikaystävä" telaa maalit sun kroppaan. Ja huom..Kroppa siis telataan kauttaaltaan IHAN KOKONAAN! :P Voin sanoa, että tietty häveliäisyys on kadonnut musta ikuisiksi ajoiksi.:D



Kroppa lähti keskiviikkona kuivumaan ja aamuisin näytin aina vaan karseemmalta ja karseemmalta. Siitä lookista oli naisellisuus kaukana, uskokaa pois. Viimesitelyviikkohan ei tee ihmeitä vaan tosiaankin viimeistelee sen kisakunnon eli sen vaikutus on  vaan tuo "nesteet pois ja oravaksi". Aika moni odottaa ihmeitä tapahtuvan kyseisellä viikolla, mutta se "ihme" on nesteidenpoisto ja lihasten täyttä hiilareilla. Viimeistelyiden vaikutus kisakuntoon on noin viiden  prosentin luokkaa...

Mä en usko, että mulla meni viimeistelyt ihan nappiin.. Ensinnäkin ne olisi voinut aloittaa päivää myöhemmin, sillä mun kroppa tyhjeni niin hyvin että tod.näk.se vei osan hiilarihyödyistä pois. Lisäksi mä join liikaa vettä joka edesauttoi entisestään asiaa. Näin pientä kroppaa ei tarttis tankata noin montaa päivää ja esim.yläkroppa oli parhaimmillaan torstaina.. Lauantaina osa paineista katosi kisapaikalla...


 
Perjantaina lähdettiin ajamaan rekisteröintiin ja illalla oli viimeinen kuntotsekki. Vedenjuonti katkaistiin klo 19.00..Kuntotsekissä ilmeni, että Jalat oli nesteiset, mikä stressasi helvetisti. Sainkin ohjeistukseksi vetää lisäsuolaa ja Bic Macin majolla. Herrajumala oli hyvää. :P Lisäksi sain alkaa juomaan vettä vessakäyntien mukaan, joten ilman nestettä ei enää tarvinnut olla.

Oli muuten mielenkiintoista, ku vedin hamppariaterian ja ison lasin viiniä, niin jano katosi! :D

TÄÄ ON SITÄ FITNESTÄ!!! :P







Viini meni päähän ja hamppariateria alkoi tuomaan kisakuntoa paremmin esiin. Kisafiilis alkoi nostamaan päätään ja siitä kerron seuraavassa postauksessa! ;) Malttakaahan vähän aikaa vielä! :)

-Ilona-





3 kommenttia:

  1. Onko sinulla silikonit?

    VastaaPoista
  2. Onko sinulla rintaimplantit?

    VastaaPoista
  3. Kisabikinit on istuvat ja niissä on hyvät täytteet! ;)

    VastaaPoista

Kaikki kommentointi on tervetullutta ja pyrin vastaamaan jokaiseen viestiin! <3