Entisen ylipainoisen Liikunnanohjaaja/ravintovalmentajan mietteitä elämästä, liikkumisesta ja ravinnosta.

sunnuntai 9. huhtikuuta 2017

1+1 jäljellä: Pieneksi menee


Huomenta! Aivan käsittämätöntä, että tässä on jäljellä enää kaksi viikkoa kisoihin. :O Yksi täysi treeniviikko ja viimeistelyt... On hyvin nostalgista kuvitella sitä matkaa minkä olen kulkenut ollakseni tässä pisteessä. Kun aloitin dieetin 25 viikkoa sitten luulin tietäväni mihin lähden mukaan, mutta kuitenkin ylltätyin. Alkuun olin ajatellut, että nälkä on pahin viholliseni, mutta se onkin ollut oma mieli. Kehon jatkuva muutos pienemmäksi ja pienemmäksi on ollut yllättävän rankkaa. Eilen salilla peilistä katsoi lapsenkokoinen Ilona. Tiedän, etä siinä se Ilona on, mutta en tunnista kyseistä henkilöä. En vain voi käsittää, että se on minä. En sitten millään...

Henkinen jaksaminen
Mieli heittelee, temppuilee nyt päivittäin. On päiviä jolloin kaikki on todella hyvin ja virtaa riittää. Sitten on päiviä jolloin en jaksa mitään ja väsyttää aivan kamalasti, itkettää, kiukuttaa kaikki. Tippuneen haarukan nostaminen lattialta voi tuottaa ahdistusta.. Minusta on tullut hyvin tunteellinen. Jotkin radiokappaleet nostavat kyyneleet silmiin, koska ne vievät ajatukset historiaan ja siihen matkaan minkä olen kulkenut. Pari kertaa salilta tullessa olen itkenyt, kun en vaan voi uskoa että olen tässä.. Ja siis se on sitä positiivista itkua! ;)  Näin viime viikolla kuolleen pupun  tienreunassa ja sekin itketti. :O Musta on tullut oikein itkupilli. Onneksi ympärilläni on ihmisiä ketkä lohduttavat ja halivat tarvittaessa. Tarvitsen tällä hetkellä hellyyttä ja välittämistä enemmän kuin pitkään aikaan.  Katsotaan, vaikka niin kisaviikonloppuna itkeskelen jatkuvasti. :O Mutta heikkouden osoittaminen on vahvuutta, On täysin ok olla välillä heikko ja tarvitseva, ei aina voi olla vahva. <3

Matka tähän pisteeseen on ollut pitkä ja vaiherikas ja tarvitsen hetken aikaa kisojen jälkeen, jotta voin puhua siitä enemmän. Tarvitsen hetken hengähdystauon, mieleni tarvitsee. Tulen kyllä kertomaan hyvinkin rehellisesti asioita mitä tähän ajanjaksoon kuuluu, kaikki eivät todellakaan ole positiivisia. Harva ymmärtää kisadieetin vaatimukset, varsinkin kun kaikki hehkuttavat omia kisadieettejään somemaailmassa.  Voin kertoa, että totuus todellakin on toinen. Ei se helppoo oo!

1+1
Tarkoittaa siis sitä, että jäljellä on yksi täysi treeniviikko ja sen jälkeen alkaa viimeistelyt.Rasvaa voin siis poltella vielä hetkisen ja sitten se mitä on tehtävissä on tehty ja niillä mennään mitä on. :D Ei huolta, koen olevani jo voittaja kävi miten kävi. :) Lavalle astuu Iloinen Ilona. Oli kisakunto mikä nyt onkaan. En millään usko, että jalat kerkeävät tarpeeksi kireäksi ajatellen lajikriteerejä, mutta so what. Näillä mennään mitä on! :D



Eli minun viimeinen kova treenipäivä on viikon päästä lauantaina. Pääsiäisenä. :D Sitten treenaminen onkin pääsääntöisesti kevyttä pumppailua, poseeraustreenejä ja ulkoilua. Näillä näkymin mun tankkaus alkaa kisoja edeltävänä keskiviikkona ja siitä lähtee kisakunnon viimeiset valmistelut. Kropasta kuoritaan kisakunto esiin erinäisillä kikkailuilla ja ne kikkailut eivät mene terveellisyyden piikkiin.. Siitäkin kerron enemmän kun itsellä on asiasta omakohtainen kokemus. Tulen olemaan rehellinen loppuun asti. :)))

Mulla alkaa loma torstaina, joten pääsen uppoutumaan kuplaani oikein kunnolla ja sitä 100 prosenttinen focus nyt vaatii. Kisaa edeltävällä viikolla on paljon muuta hommaa, kun pitää tehdä myös muita erinäisiä valmisteluita ulkonäköä koskien. ;) En malta odottaa! :))))

Aika siistiä! :D

Palataan!

ps.Minut löytää myös instasta @ilonamantyniemi









-Iltsu-


2 kommenttia:

  1. Moikka.
    Luin sun jutun maikkarin netistä ja sieltä päädyin blogiisi. Ihan mahtavaa, että olet kaiken jälkeen nyt tuossa. Siitä alku sinusta löydän itseni tällä hetkellä. Olen laihduttanut vuosia meinigillä joka toisella viikolla en syö mitään joka toisella viikolla seittemän miehen edestä. En vaan jaksa tätä poukkoilua enää ja otin yhteyttä personal traineriin, jonka kanssa tein aluksi 3 kuukauden soppari. Jännittää pystynkö tähän? Vanhat tavat on niin tiukassa. En osaa edes laittaa ruokaa kunnolla. Mistä löytyisi reseptejä painoa pudottaville tai oletko sinä tehnyt ruokapostauksia? Jos minulla on ohjeet, jossa lukee kanaa, riisiä ja salaattia niin syön vaan sitä niin, koska en osaa tehdä erilaisia ruokavariaatioita. Pelkään projektin kaatuvan siihen, että vedän kanasalaattia kolme viikkoa, jolloin olen syönyt itseni siitä ulos. Vaikka itse en kisalavoille tähtääkään, olet mun innoittaja. Olen epäonnistunut sata kertaa, joten se pelottaa. Tsemppiä sulle kisoihin <3

    VastaaPoista
  2. Heippa Anonyymi ja mahtavaa kuulla, että olet tehnyt päätöksen elämäntapamuutoksesta. Heti alkuun kannattaa blokata ajatus pystynkö tähän, koska kyllä sinä pystyt. Jätät jossittelut pois! :)

    Netti on täynnä hyviä reseptejä, google käyttöön ja voin kyllä kirjoittaa aiheesta kisojen jälkeen. Tosi hyvä idea! :)

    Tärkeintä on löytää dieetillä ruoka-aineet mistä oikeasti tykkää ettei siitä tule niin "pakkopullaa". Alkuun kun opetellaan uutta voi syömiset pitää kohtuu simppeleinä, muta kyllä ruuan pitää maistua hyvältä olit dieetillä tai ei.. :D Erilaiset mausteet tekevät jo paljon, älä vedä "pipoa"liian tiukalle.

    Kiitos hirmuisesti. Sinä pysyt siihen, koska minäkin pystyin.. Äläkä ajattele epäonnistumista niin maailmaa kaatavana asiana. Ne hetket ovat niitä opettavaisimpia. Elämäntapamuutos ei tapahdu hetkessä.. Ja palaan ehdottomasti aiheeseen. Pysy kuulolla! :))
    Tsemppiä!!!!!

    Kiitos kannustuksesta! <3 <3

    VastaaPoista

Kaikki kommentointi on tervetullutta ja pyrin vastaamaan jokaiseen viestiin! <3